Min blogliste

lørdag den 30. oktober 2010

Rituel digtning




15.10.2010: Esbjerg Kulturnat, Hovedbiblioteket.
Lars Skinnebach ankom til aftenens oplæsning med en rullekuffert. Kort efter gik han i gang med at pakke ud. To skrivemaskiner, en spilledåse, en saxofon og små grønlandske figurer var blandt kuffertens indhold.

Jeg har ikke overværet hans oplæsninger før, men så fascineret til, efterhånden som han kombinerede lyde, mimik, musik og små rituelle handlinger, samtidig med at han skrev. Jeg ved ikke om nogen har forsøgt sig? Det kræver tydeligvis både øvelse og masser af koncentration.

Ovenfor en slags ritualiseret automatskrift udført på to skrivemaskiner. Aftenens digtning endte med, at Skinnebach læste de to nyskrevne og meget forskellige tekster op.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende. Jeg glæder mig til at høre mere, når vi ses :)

    SvarSlet